Cea mai mare tragedie aviatică petrecută în România a fost aceea de la Balotești, însă puțini știu că aceasta nu a fost singurul accident aerian foarte grav consemnat în țara noastră.
Un at caz, generat de noii lideri de care din nefericire a avut parte Romania, pe atunci, un caz de CRIMĂ CU PREMEDITARE la nivelul cel mai înalt, a fost cel pe care îl prezentăm mai jos. Un avion AN-24 YR-BMJ al companiei Tarom este doborât pe 28 decembrie 1989 de o rachetă, trimisă de la sol, de lângă București, iar întreg echipajul aflat la bord moare, inclusiv singurul pasager al avionului. Ținta fusese un jurnalit străin care deținea informații extrem de sensibile și de compromițătoare despre crimele Armatei și ale conducerii FSN, auto-instalate prin lovitura de palat a grupului Iliescu, lovitură care a substituit ADEVĂRATA REVOLUȚIE a oamenilor de pe stradă. Cum să îl mai lași să trăiască pe acel ziarist, cu zeci de casete video asupra sa, ziarist britanic care pleca spre Anglia, când tu, Iliescu și oamenii tăi, precum generalul criminal de război Nicolae Militaru, agent sovietic dovedit, ati fi ajuns sa fiti compromiși în ochii întregii Europe și ai lumii ???!!!
Cand tot tu, Iliescu, ai urlat isteric la TVR, încă din 22 decembrie, când Ceausescu nu mai conta în NICIUN CALCUL și fugea ca din gură de șarpe, tu ai urlat că EXISTĂ TERORIȘTI și că ei trag în noi. Aici da, aveai dreptate: ei existau și erau din armată, iar de tras, trăgeau din ordinele tale, Ion Iliescu și ale celuilalt criminal, Nicolae Militaru. Așa i-ai ucis, total nevinovați, pe soldații USLA veniți – culmea – să apere Ministerul Armatei (pe care de fapt nu îl ataca nimeni), pe elevii soldații chemați să apere Aeroportul Otopeni (pe care de asemenea nu îl ataca nimeni) si pe multi alți nevinovați de pe străzile marilor orașe, unde se trăgea absolut la întâmplare. ASTA DOAR CA SA FURAȚI VOI, GRUPUL VOSTRU, REVOLUȚIA ȘI CA SA RĂMÂI TU LA PUTERE, CRIMINAL DOVEDIT acum de procurori.
Și chiari ai rămas la putere, din nefericire pentru acest popor, chinuit și pe mai departe de tine si de PDSR / PSD-ul pe care aveasi să-l inventezi ulterior!
Prin urmare … ce face camarila iliesciană la doar 3 zile după execuția ilegală a Ceaușeștilor? Păi, ce să facă? Merge mai departe cu execuțiile. Pentru că, asa cum se stie și s-a dovedit, asa cum a concluzionat și Parchetul Militar in rechizitoriul său, Iliescu și ai lui, mai toți agenți GRU și KGB, au comis cele mai abominabile crime. Crime la modul propriu. Crime împotriva umanității.
Nu vă mai chinuiți să aflați cine au fist teroriștii și cine a tras în noi. A tras Armata română, o parte a ei, la ordinele directe ale ministrului criminal de război (vezi Wikipedia) Nicolae Militaru și ale criminalului-sef ION ILIESCU.
Dar să revenim.
Pe 28 decembrie 1989, echipajul aeronavei AN-24 YR-BMJ a companiei TAROM compus din Chifor Ioan (38 ani), pilot-comandant, Valter Jurcovan (31 de ani), copilot, Moldoveanu Mihai (35 ani), instructor de zbor, Marghidan Elena (35 ani), însoţitoare de bord, Petre Bănică (41 ani), însoţitor de bord şi Cristea Gelu (33 ani), mecanic de bord, a decolat de la aeroportul Internațional Bucureşti-Otopeni, cu destinaţia Belgrad
Cursa charter fusese cerută de Ion Iliescu, tătucul FSN, PDSR și al PSD
Cursa charter fusese cerută chiar de Ion Iliescu, în numele noii conduceri a FSN, care a motivat că era nevoie să se aducă din Iugoslavia, vezi Doamne, sânge pentru răniţii din revoluţie. În avion se mai afla şi Ian Henry Perry (24 de ani), fotoreporter la ziarul britanic Sunday Times. BINEÎNȚELES CĂ ACEL SÂNGE NU A AJUNS NICIODATĂ ÎN ROMÂNIA. Nu asta îi interesa pe criminali, ci cu totul altceva.
„La bord era un singur pasager. La controlul bagajelor i s-a cerut să trimită geanta la cală, însă el a refuzat. Avea multe casete video”, îşi aduce aminte Aurelia Grigore, fosta însoţitoare de bord a Tarom, o legendă a aviaţiei româneşti.
De la Belgrad, Perry ar fi urmat să schimbe avionul, cu unul pentru Londra. Britanicul avea asupra sa mai multe casete video, filmate de el în timpul Revoluţiei, dar şi alte casete video realizate în Bucureşti de mai mulţi corespondenţi străini. La scurt timp după decolare, deşi zborul era autorizat, iar aeronava se afla pe calea aeriană indicată în planul de zbor, avionul TAROM a fost doborât de o racheta AA, la 50 km de București. Epava avionului a fost găsită în pădurea Mălinoasa, în apropierea comunei Vişina din județul Dâmboviţa, la 12 km nord-vest de divizionul 182 Rachete AA – Boteni. De unde s-a și tras.
Citiți încă o dată, pentru că asta este una din cele mai cumplite crime săvârșite vreodată în România.
„Și să nu uităm că toți au fost voluntari! Mi-l amintesc pe Valter plecând în ultima lui cursa în pasul ștrengarului! Dumnezeu să-i odihnească în pace!”, își amintesc familia și apropiații celor care au pierit în această castastrofă. Nu a fost nicio catastrofă. A FOST O CRIMĂ.
La scurt timp după decolarea de pe Aeroportul Otopeni, avionul s-a prăbuşit la 55 de kilometri de Capitală în pădurea Malinoasa de pe raza comunei Vişina, din judeţul Dâmboviţa.
Ancheta nu a fost finalizată în mod corect niciodată, totul a fost mușamalizat – spun experții.
„A fost primul și singurul avion civil care a primit OK de zbor în ziua respectivă din România. Ca urmare, posibilitatea unei erori este exclusă. Este evident că scopul a fost uciderea ziaristului și distrugerea probelor, lucru despre care s-a vorbit încă din ianuarie 1990.”, spune un pilot român.
Soția pilotului din avionul doborât de rachetă a murit în accidentul de la Balotești
Copilotul Valter Jurcovan înlocuise un coleg care nu reuşise să ajungă la timp. După ani, soţia sa stewardesa Doina Jurcovan avea să ţină locul altei colege care trebuia să plece în cursa Bucuresti-Bruxelles, prăbuşită la 31 martie 1995 la Baloteşti. Singurul lor fiu, Bogdan, care visa să devină pilot precum tatăl său, şi-a găsit sfârşitul la 1 mai 2001, electrocutat într-un parc din Bucureşti.
Fiul însoțitoarei de zbor care a făcut schimb de locuri cu colega ei, dezvăluie secrete acoperite de autorități: „În aceeași zi a mai fost o cursa spre vest. Mama mea a fost rugata de colega ei, Elena Marghidan, sa facă schimb de locuri ca să zboare ea la Belgrad și sa ajungă mai devreme acasă la fata ei Simona. N-a mai ajuns niciodată acasă. Soția pilotului Jurcovan a decedat în catastrofa de la Balotești câțiva ani mai târziu. La bordul aeronavei spre Belgrad se afla cu siguranță o lada cu casete video înregistrate în București. Văzând ca se trenează ancheta, membri ai Tarom-ului au cautat să afle adevărul. Au găsit inclusiv persoana care a apăsat butonul ce a declanșat racheta. Nu a fost făcută nicio acuzație oficiala de către procuraturi. Întrebări fără răspuns, vinovați fără vină și copii lăsați orfani pentru a proteja informații și persoane. Dacă în multe cazuri au existat probleme de comunicare ce au dus la morți și răniți (vezi autobuzul de la Otopeni), aici a fost CRIMĂ. Cutiile negre ale aeronavei au dispărut de la locul catastrofei”, a spus Tudor Șerban.
Casetele video și filmele foto ale Revoluției au dispărut. Ar fi ajuns în presa engleză și nu numai
Jean Niculescu, aparent un personaj cheie al acestui eveniment a făcut precizări publice: „Avionul a fost lovit de o racheta lansată de la Boteni. După catastrofă, două elicoptere de la Boteni au aterizat la fața locului, lângă pădure. Știu de la localnici.
Am făcut parte din comisia care a cercetat la fața locului. Trebuia să fac parte din acel echipaj, dar îmi luaseră pașaportul.
Nu am găsit casete video, nici măcar sparte, dar am găsit casete foto normale, fără film în ele, „cineva” scosese filmele pentru a se voala. Casetele nu erau sparte.
În jur de 4-5 am găsit, dar atunci nu am realizat.
Cunosc bine și filmul zborului, de la decolare până la impact, făcut după cutia neagră cu concluzia finală că avionul a fost lovit de o forță externă.
Nu va răspunde nimeni, cu toate că se cunosc vinovații. Nu este unul singur.”