Noul şef al autostrăzilor e omul care ”A PIERDUT” contractul cu Bechtel, de 2,8 miliarde de euro!

0
745

Sorin – Florin Scarlat a fost numit miercuri director general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), după ce Narcis Neaga şi-a dat demisia. Printre altele, noul şef al autostrăzilor s-a ocupat şi de proiectul – gigant al Autostrăzii Transilvania, fiind ultima persoană din CNAIR care a avut contractul original cu Bechtel, înainte de a fi „pierdut”, conform economica.net.

Cu 15 ani de experienţă în domeniul construcţiei de drumuri, Sorin – Florin Scarlat a fost, printre altele, şef de proiect al Autostrăzii Transilvania (Braşov – Cluj – Oradea) în perioada septembrie 2005 – februarie 2008, potrivit informaţiilor din CV-ul propriu.

Tot din CV-ul lui Sorin Scarlat aflăm că valoarea contractului cu Bechtel pentru proiectul – gigant al Autostrăzii Transilvania era de 2,8 miliarde de euro, fără TVA.

De altfel, numele actualului şef al CNAIR a fost vehiculat în cazul dispariţiei contractului original încheiat cu americanii de la Bechtel. Mai exact, Sorin Florin Scarlat a fost identificat ca fiind ultima persoană care a avut în custodie documentul original, potrivit unui raport al Corpului de Control al fostului premier Victor Ponta, citat de Evenimentul Zilei.

„Prin adresa 05.08.2013, Ministerul Transporturilor a comunicat faptul că la nivelul instituției nu se regăsește, în orginal, contractul de proiectare și construire a autostrăzii Brașov-Cluj-Borș,…, regăsindu-se doar o copie a variantei în limba română, care nu este certificată pentru conformitate cu originalul”, se arată în raport.

Și DNA a transmis, pe 26 și 28 august 2013, un răspuns Corpului de Control în care se precizează că nu s-a găsit contractul, iar în CNADNR nu s-a găsit nicio dovadă că acesta ar fi fost predat Ministerului Transporturilor. Din documentele transmise Corpului de Control al primului-ministru a rezultat că ultima persoană din cadrul CNADNR care a primit în custodie contractul original este fostul șef de proiect al autostrăzii Transilvania, Sorin-Florin Scarlat, potrivit sursei citate.

În urmă cu cinci ani, Dan Șova, fost ministru al Marilor Proiecte a depus plângere pentru abuz în serviciu, neglijență în serviciu și distrugere după dispariția contractului original. Dosarul a ajuns la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 5, care a decis clasarea acestuia, pe motiv că faptele erau deja prescrise.

Ulterior, în ianuarie 2017, publicaţia „România Curată” a prezentat o copie scanată a celebrului contract Bechtel, declarat pierdut de fostul ministru al Marilor Proiecte, Dan Șova. Conform jurnaliștilor de la Românai Curată, în mod inexplicabil totuși, 4 dintre paginile inițiale ale contractului au fost înlocuite cu pagini care folosesc fonturi „ușor diferite”, o altă spațiere față de partea de sus și de jos a paginii și care sunt nesemnate (pag. 62, 82, 84, 85). 

În 2013, statul român a reziliat contractul cu Bechtel, care în circa zece ani construise doar 52 de kilometri din cei peste patru sute contractați şi pentru care a încasat peste un miliard de euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here